Fältvecka.

Åkte alltså ut i måndags för att tillbringa 3 nätter ute i skogen tillsammans med 59 andra människor. Byggde mest den första dagen, tvätt - och diskställningar, toaletter och lärde oss sätta upp tältet. Efter all jävla förvirring kom vi till slut i säng vid o2.oo, trötta och redan less på skiten.
Men dom följande dagarna blev bättre, bestod mest av utbildningar och skjutning.
Min kära AK5 som jag aldrig får gå mer än 1,25 m ifrån och min stridsväst som jag alltid måste ha på mig förutom när jag sover vande jag mig vid ganska fort. Sitta eldvakt och patrullera på nätterna var också sånt vi gjorde. Byggde eldställningar och liknande. En upplevelse man inte får många chanser till att uppleva helt enkelt :)
Skulle nog kunna säga att det var ganska roligt nu efteråt men just då var det ganska tufft. Alla jävla mygg och att ständigt känna sig smutsig tärde på psyket medans sömnbristen tärde på kroppen. Kom hem på torsdagen efter att ha marcherat hem igen dom ca 2-3 km. Det var ruskigt jobbigt det me kan jag meddela! Kanske inte låter så ansträngande men vi hade vapen(4,5kg), packad stridsväska(ca 6kg) och vår stridsväst(6kg) att bära på. Och när skoskaven kommer blir det inte bättre. Hehe, men men. Så är det..bara att gilla läget.

Kom hem med en ganska ruskig förkylning så idag blir det helt klart en filmdag. Va i Ljungby igår och dansade loss till irländsk musik i ett öltält tillsammans med Alle och Julia och ikväll blir det Skennings o Emmas 20års kalas. Ser fram emot det :D

Dags för snytning av näsa och Blood Diamond. Ha det!

Kommentarer
Postat av: Elle

Nice att du "gillar läget" :)
Blood Diamond är så hemsk. Man har svårt att föreställa sig att sådant pågår idag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback