Den vinner som är trägen, den förlorar som ger upp.

- Vaknar av att Lt. Johansson skriker INSATS, slänger sovsäcken åt sidan, hänger stridsvästen över ena axeln, AK5an över andra. Försöker att inte trampa på dom andra stackarna som fortfarande försöker sova samtidigt som jag försöker ta mig ut så fort som möjligt tillsammans med mina omgångskamrater. Tar tag i GN1an vid eldvakten och springer ut till mötesplatsen. Krånglar på sig hörselskydd, balaklava och GN1 i bilen påväg till stället där vi behövs..


- Står precis innanför grinden efter att ha avklarat ett varv runt området som patrull då det kommer två "journalister" som tar bilder och bombaderar posten som vaktar grinden med frågor om rykten om massförstörelsevapen som ska skickas till Uganda. Helt oförberedda och nollställda skriker posten på oss. Jag och Jessica försöker omhänderta dom men efter några rundor hit och dit lyckas dom ta sig in. Springer efter dom samtidigt som insats är påväg..


Tre otroligt lärorika och roliga dagar ute i skogen.
Den fjärde kvällen i denna veckan tillbringades på The Kings Dive i Ronneby med en cider i handen. Några shots senare spelades det gitarr och dom flesta sjöng med.

En underbar vecka. Möt mig i Växjö ikväll, jag kommer befinna mig i Mias lägenhet med mina två bästa vänner.




Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback