Nytt vapen.

Har inte skrivit på ett tag nu..men kort sagt: Va i Kalmar några dagar innan jag åkte in igen och det va like nice som vanligt. Lotta ska med till London också :) Ska bli underbart kul.

En annan underbar grej är att jag inte behöver ligga inne en månad i sträck. Kommer få åka hem nu på torsdag och va hemma några dagar. Sen göra högvakten och sen vara ledig igen. Med andra ord kommer jag få mer ledigt än vad jag hade fått om jag inte åkt upp till Stockholm :) Hihi.
 
Så..slut om det. Vad händer annars då? Jo :) Har börjat våran utbildning om pansarskott nu, underbart roligt! Inte så svårt dock så kommer va färdiga med det imorn eller på torsdag.
Att få börja från början med ett helt nytt vapen för mig tillbaka till GSU:n som, trots allt, va den roligaste tiden. Kräla på marken och att kasta sig ner i skydd med en AK på magen och ett pansarskott på ryggen har sina stunder. Ska få åka ut till skjutbanan imorn och skjuta också, inte riktiga pansarskott såklart, men med våra övningsvapen som skjuter 9mm patroner. Inte alls samma rekyl och utblås(om någon nu fattar vad jag menar med det) med man får en liten känsla iaf. Jag trivs som fisken i vattnet.

image93


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback