Fröken Duktig håller tal.


De flesta bussar är numera utrustade med säkerhetsbälten. En liten finess jag själv tycker om att använda. De flesta andra som jag sett under mina långa bussresor föredrar att inte göra det. Riskera livet lite extra, live on the edge so 2 say. Eller så är de helt enkelt en av de coola kidsen, som vägrar såna barnsligheter.

De coola kidsen, som aldrig har säkerhetsbälten, alltid sitter längst bak i bussen och bara kollar åt ena hållet när de korsar vägen.

Jag satt aldrig längst bak i bussen. Dock kommer jag inte ihåg att jag hade säkerhetsbälte på mig när jag fortfarande åkte buss. Kanske var det så att man inte var lika säkerhetsmedveten på 9o-talet. Kanske var det så att det faktiskt fanns en liten cool kid, även i mig.



Aalesund var vackert. Där var jag kanske inte en av de coola kidsen, men jag var bannemej en av de lyckliga kidsen.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback