En vanlig vardag.


En vanlig arbetslös vardag för mig ser ut som följer.
Stiger upp runt 11-12 någon gång, äter frukost/lunch med min kära mor. Hon åker till jobbet och jag sätter mig här, inser varje dag att jag älskar Spotify lite mer än gårdagen. Kollar allt som går att kolla; facebook, vänners bloggar, aftonbladet.se m.m.
Efter dessa spännande 6o minuter brukar jag dra ner på stan alternativt umgås med Lotta. Det finns alltid något ärende som behövs göras.

Sedan blir det dötid. Sätter mig här igen eller glor rätt in i en vägg. Väntar på att få åka till Lotta igen, hänga där under resten av kvällen innan jag åker halvvägs hem igen runt 23tiden. Till bredasten där jag står och pratar med arbetarna på macken, som jag lärt känna under min tid som väktare. Kanske någon kollega kommer förbi, kanske drar jag till Östboskolan där en annan före detta kollega jobbar. Runt 1 tiden åker jag hem för att sova.

Fy fan va tråkigt inlägg.. 

En dag i livet då jag inte var arbetslös var i Taupo då jag jobbade på Heritage of India

NZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback