Vuxen är bara ett påhitt.


Ibland funderar jag på att bli vuxen. Ni vet, skaffa en utbildning och ett ordentligt jobb. Kanske försöka hitta någon man på allvar kan spendera resten av livet med, kanske några kids.
Men sen inser jag att neé du..det kommer inte hända än på några år. Världen väntar där ute, på att jag ska besöka den. Och den kan man verkligen inte låta vänta, för den är alldeles för underbar för det.

Såg i tidningen idag, på bebissidan, att det var någon från Anderstorp som fått barn med en Nya Zeeländare. Jag blir inte avundsjuk, och jag funderar inte på att ta kontakt med denna människa och försöka ta reda på exakt hur hon gjorde. För att flytta till NZ, skaffa familj och uppfostra barn där är inte alls min fåniga lilla dröm.

Någon timme innan denna bilden togs stod jag på en båt och kollade på hur en kaskelottval blev retad till vansinne av ett 40-tal delfiner.

Kaikoura, NZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback