Happy im still here.


Bästa dagen på säsongen än så länge var igår, den 7nde februari.
Åkte off-pist hela dagen och gjorde även mina första drops (när man åker ut över en klippa)! Grymmaste känslan att falla 2-3 meter för att sen landa i mjukt puder. Blir bara mer och mer förälskad i den vita snön.

Det läskiga var dock att när vi (eric, siggy, hans kompis och jag) åkte där i pudret kom vi till ett ställe som var format som en liten dal, helt orört. Icke sa nicke att vi åker där, om det fortfarande finns orört puder när det inte snöat på 2 dagar ringar varningsklockorna. Så vi motstod djävulens frästelse och åkte runt istället.

När jag sedan kom hem berättar en rumskompis att han såg en kille åka där (samma kille som vi dropade med) och han blev meddragen i en lavin säkert 20 meter. Han klarade sig med han blev begravd ända till axlarna. Inte roligt alls - så säkerheten före allt. Till och med före den underbara känslan att svischa runt i puder.



Ne, nu bara drömmer jag lite om höjden, haha. Men ni förstår principen. De drop vi gjorde var kanske max 2,5 meter.


Kommentarer
Postat av: Mia

Fan va grymt! :) Hoppas du får massa fler sådana dagar, o överlever allihop! puss puss kära vän

2010-02-09 @ 07:53:24
Postat av: Skenning

Att du vågar.. va rädd om dig!

2010-02-09 @ 18:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback